måndag 16 februari 2009

sitter och spanar lite efter jobb men det finns inte så mycket att söka, som vanligt.
nästan inget alls faktiskt. fan vad surt.
imorgon ska jag till arbetsförmedlingen och träffa min nya handläggare fredrik. (eller niklas eller vad han nu hette.)
det ska bli spännande. hoppas att han är snäll.
jag kan ju trösta mig med att han lätt kommer att vara mycket snällare än den jag hade innan åtminstone. the arbetsförmedlare from hell! och det är milt uttryckt. varenda gång jag var där nästan så slutade det med att jag rasande, med ilskna tårar rinnande begav mig därifrån. hon var verkligen en av de mest osympatiska människor jag någonsin stött på.

iallafall stod det i kallelsen att jag skulle ha med cv, personligt brev och en lista på de jobb jag har sökt imorgon när jag kommer. det är ju lätt fixat, cv och brev har jag färdigt och listan på jobb är skitkort (två jobb, eventuellt tre.)
fast jag hatar att vara på arbetsförmedlingen. det känns som att jag måste sitta och försvara mig hela tiden. dock ska det bli skönt att få det gjort och förhoppningsvis slippa gå dit på en månad eller två igen.
ge mig ett jobb någon?

vi skulle ha hälsat på josefin (jonas syrra) idag, men jag fick ställa upp och gå ut och jobba imorse så det blev inget.
ikväll blir det kanske till att se en film. annars lugnt. jag är trött som vanligt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag har oxå kläder till salu om du är intresserad mejla mig
jennie_116@hotmail.com

Pearldrop sa...

Vem hade du tidigare? jag hade charlotta och hon var verkligen toppen! och innan henne had ejag hanna, hon var lite knepigare men bra iaf.

fredrik samuelsson heter han nya, jagska dit den 20e.. så jag hoppas han är bra! Du får meddela sen ;)

OCh nej, jag hoppas inte jag är det du skrev jag trodde hehhe, inte än ;)

Anonym sa...

VA? Jag HAR mailat dig! Vafan, jävla ku... gmdsngtakitheatr då!

Jag provar igen :P

Anonym sa...

Men vad konstigt...
Testade maila nu igen och då får jag sånt där "failure"-mail tillbaks. Det går ej maila! =S

Vore det dumt att lägga ut uppg. här?

Anonym sa...

Understreck??
Du menar alltså: zatorix_@hotmail.com

?

Jag kan inte se något understreck där du skrivit din mailadress, konstigt! Allt sitter ihop.

Pearldrop sa...

tack det var en gullig kommentar :)

vad skönt, då träffar jag han på fredag då ;) (fredrik på fredag, lätt att komma ihåg!)

Anonym sa...

Wohoo nu finns det text igen, en hel del bloggar jävlas med mig hela tiden!

Vi har samma handläggare =P

Haha nu vet jag ju inte sizen på chokladbollarna du åt, jag tänkte automatiskt på sånna där i tesked/matsked storlek.
Om de va större än de så kanske ja ligger i lä, men 4-5 st i den strlk så kan jag föräta mig på chokaldbollar... så då kan du känna dig duktig.. ps jag o Kev gjorde chokald bollar förut ..hehe IGEN!! jag äter helt klart för MÅNGA!