lördag 21 februari 2009

nu har vi precis kommit hem från mosters hus.
det serverades skitgod mat och bjöds som vanligt på många skratt.
herrejävlar, vad jag har skrattat! har träningsvärk i magen nu och kinderna känns alldeles stela.
men har man en "morbror" som är världens bästa storyteller och en moster som brukar "spela på näsan" så kan man faktiskt inte göra annat.
när man spelar på näsan ska man ha två fingrar på framtänderna och en tryckt mot ena näsvingen för att reglera ljudet och sedan liksom ljuda fram melodin med näsan. låter mer invecklat än vad det är. moster bjöd iallafall på flera godbitar, såsom "pärleporten" och "speedy gonzales." två helt skilda genres med andra ord. hon erbjöd sig även att spela på begäran.

det som var synd var att vi var tvungna att avlägsna oss så tidigt, med tanke på att jag ska upp skitjävla tidigt imorgon och jobba delad tur.
jag hade mycket hellre stannat där till långt inpå småtimmarna och druckit rödtjut och skrattat lite mer. nästa gång ska jag se till att vara ledig dagen efter.

är rädd att jonas är lite skrämd av min släkts galna upptåg, trots att han bestämt hävdar att så inte är fallet.

födelsedagsfirandet i forshaga igår var även det mycket trevligt. dock mycket mer sansat.
men god mat och trevligt sällskap.
övningskörningen gick bra.

nu ska jag kolla runt lite och sedan sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha va roligt ni haft det
Låter som en helskön släkt du har=D

TACK!
Kanske dags att börja försöka snart??? :)

KRAM Tezz

Anonym sa...

wooohooo va kul!!
Glad jag blev nu.
hoppas ni får en iår ni med :D

Anonym sa...

Han har "inte tid".
Faktum är att han inte har varit ut med henne själv en enda gång än! :-O Men aja, han SKA minsann ut med henne de 3 veckor jag går på praktik mellan april-maj!

Anonym sa...

Grejen är att han renoverar och han är inte så mycket för att gå ut liksom. Däremot umgås han med henne inomhus såklart! Fast när jag inte är hemma måste han ju ut för då kan inte jag.

Jag håller på läser Sjukvårdskursen just nu... Är redan färdig uska, men hade psykiatri som inriktning när jag läste det. Håller på pluggar ihop poäng för att komma in på högskolan senare så jag tänkte väl att jag kan väl läsa Sjukvård också.