torsdag 5 februari 2009

usch.
jag önskar att livet vore enklare.
som det är nu är det bara jobbigt. alldeles för jobbigt ibland.
jag är så jävla trött på att oroa mig för allt. jämt. pengar, framtid, hälsa osv.
varje gång som jag tror att jag har tagit ett litet ministeg framåt så kommer ett bakslag och jag tar två steg bakåt istället.

jag blir galen!
jag är snart 27 år, och var har jag kommit i livet? ingenstans.
ska det inte bli min tur snart?
någon gång måste det väl vända?
det är inte konstigt att jag inte sover om nätterna när jag ligger och oroar mig över morgondagen varje natt.
det är inte konstigt att jag lider av panikångest.
ibland blir trycket för mycket, pressen för stor och förväntningarna för många.
då exploderar jag.

när i helvete ska det bli MIN tur?
när ska jag få allt det jag drömmer om?


jag vet inte ens om jag tror att drömmar kan slå in längre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Först måste du bestämma dig VAD du önskar! Hur vill du att ditt liv ska se ut? Skriv ner det på ett papper, tala om för dig själv varje dag, att så här kommer mitt liv att se ut!! Vilket blir mitt första steg för att uppnå det osv...tyvärr kommer oftast inte saker och ting till en... Kramiz M

Pearldrop sa...

Ibland känns det så, men de tär lättare att sträva efter det när man vet vad man vill ha.

Jag ville ha hund, hus och en utbildning. Det har jag nu. Fast nu vill jag ha mer utbildning...

Tack :)
Hur länge har du o jonas varit tillsammans?

Anonym sa...

Såklart du har... Du får ta dig framåt ett steg i taget! Kanhända försöker du snabba på, och tar för många kliv varenda gång? Skynda långsamt, bit för bit ska du se att det går vägen, vbara du har tydliga mål! Gonattkramen!

Anonym sa...

Alla får inte sina drömmar inslagna, bara att göra det bästa av det som finns! Hoppas det känns bättre snart!

Tessan sa...

Och kanske omprioritera i vilken ordning du ska uppnå dina önskningar? Ibland kanske man stirrar sig blind på att allt ska ske i en viss ordning och klarar man då inte det första målet så kan man inte börja på nästa och man kör fast. Kanske ska man börja med något annat istället, även om det vid första anblicken kan se bakvänt ut?

Hoppas inte mitt inlägg blev för flummigt utan att du fattar vart jag vill komma.