söndag 13 juni 2010

Här kommer ännu lite fler bilder på lägenhetsrenoveringen och resultatet av detta.
Denna gången är det köket som är i fokus. Lägg extra märke till den svingamla spisen på första bilden, den superäckliga furufärgade träpanelen, valvet till köket innan ommålning, 70-talskaklet och den knallblå väggfärgen på bland annat bild 5 och den sista bilden! Tänk er den blå färgen tillsammans med furupanelen. Jag får rysningar bara jag tänker på det!

Och det värsta var att han som gjorde det bara var ett par år äldre än mig och hade gjort det rätt nyligen. Han måste ha fruktansvärt dålig smak! Man skulle kunna tro att det var någon gammal gubbe eller så som hade gjort iordning det men nejnej.
Bara en del kvar - vardagsrummet. Den visar jag imorgon om inget oförutsett sker. Tänkte även ta lite detaljbilder och visa upp olika saker i hemmet någon dag när tid finnes. :)

Klicka på bilderna och förstora sedan med förstoringsglaset för större och tydligare bilder!


KÖKET

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skillnad! Det ser väldigt luftigt och fräscht ut nu. Underbart! :)

SV: Absolut är all läsning bra läsning! Jag tycker om att blanda högkvalitativ litteratur med kioskvältare av lite mer tveksam kaliber. Ibland vill jag ha det där "fina" och bra, och andra gånger vill jag ha en lättsmält bok som jag i princip vet hur den kommer sluta. Bara som avslappning och som något som håller tankarna sysselsatta.

Anonym sa...

För övrigt älskar jag din presentation av dig själv. Den är helt fantastisk, och jag känner igen mig i väldigt mycket av det du skriver om dig själv :P

Therese sa...

Wow! Helt otroligt vilken skillnad!
Om/när jag ska flytta och det behöver renoveras ska jag nog anställa er som såna dära inredare, och som pricken över i ska jag gå en matlagnings-/bakningskurs hos er också ;)

Malla sa...

vilken skillnad! så snyggt :)
nu läste jag bara lite snabbt, är stressad men jag har en fråga - har ni renoverat hela lägenheten nu eller har ni kvar ngt?

annica sa...

hur snyggt som helst! det gjorde ni bra! ;)