torsdag 10 juni 2010

Idag har jag fått flera gåvor. Mormor & morfarvar ju inte här när jag fyllde år så av dom fick jag en finfin orkidé. Jag ÄLSKAR orkidéer!

Och mamma hade beställt lite grejer till mig som inte kom fram i tid, så av henne fick jag ett par jättefina rosarutiga gardiner att ha i köket samt två nya bäddset - vita med rosaröda blommor på. De har jag inte tagit någon bild på för de åkte i tvättkorgen direkt för jag tänkte jag skulle byta till dom snart.


De är långa egentligen, jag har bara inte vecklat ut dem helt.

3 kommentarer:

Therese sa...

Fina gardiner :)
Är orkidéer svåra att hålla vid liv? Jag är urkass på blommor men dom är så otroligt fina!

Therese sa...

Vattning en gång i veckan och lite näring då och då låter som något till och med jag borde klara av! Vill dom ha mycket ljus? Klarar dom direkt solljus?

Garderobsblomma har jag en alldeles ny och en som är flera år gammal som är hemma hos mamma för omplantering :)
Dom där svärmorstungorna klarar jag av också, har en som växt som tusan sen jag köpte den för flera år sen. Dock trivdes den liiite bättre hos pappa där den bodde i två år och fick lite mer vatten än vad den fick av mig ;)

Therese sa...

Ja det är verkligen då eller sommarkvällar när solen gått ner så det är så där lagom varmt som promenaderna är som bäst!

Ja, jag får väl googla innan jag försöker mig på det där med orkidéer :)
Jag älskar garderobsblommor! Jag visste inte heller att svärmorstunga kunde blomma förrän jag googlade på dom igår natt.

Vilken skillnad på eran lägenhet nu och innan! Jag brukar alltid titta på era fönster när jag knallar förbi utanför och det är absolut era som ser finast ut!