onsdag 9 juni 2010

Igår blev det en kasslerbit över från middagen så jag tänkte att det var lika bra att göra något med den så den blev borta. Blandade de två olika förskostarna jag hade hemma - örter & vitlök + paprika & chili och skar kasslern i skivor halvvägs ned. Kletade på färskoströran mellan skivorna och runtom och gjorde en inbakad variant med smördeg. Till detta åt vi potatisskivor som vi gjort i ugnen med diverse örtkryddor.

Vi gottade till det riktigt idag och jag fixade en varsin drink till oss bestående av vaniljvodka, apple sourz, limesaft och sockerdricka. En riktigt läskande och god sommardrink.m Till detta åt vi lite frukt och choklad som blev över från gårdagens picknick. Mycket gott!


2 kommentarer:

Zandra sa...

Kanske ska anställa dig som kock hemma hos mig =) Ser alltid så gott ut på dina bilder =) Kram

annica sa...

vilken middagsinspiration man får när man läser din blogg! detta ska jag absolut testa!