tisdag 15 juni 2010

Detta hittade jag oå nätet när jag sökte efter smärtlindring för epilering.

"Epilering orsakar nästan ingen förnimmelse alls för ett fåtal, men för de flesta är det emellanåt smärtsamt, men huvudsakligen uthärdligt. För ett fåtal olyckliga är det den mest plågsamma och olidliga erfarenhet de någonsin upplevt. En mycket vid skala med andra ord. Denna artikel är skriven för dem som söker vägar att minska smärtan, såväl som för dem som behöver eliminera smärtan helt.

Bara för att du upplever att det gör ont betyder inte att du är en gnällpipa. För många är detta verkligen inget att skämta om. Det kan faktiskt skapa psykologiska trauman för en del - de med en låg tolerans för smärta avbryter ibland sin behandling.

I detta fall gäller talesättet "Den som vill vara fin får lida pin" tyvärr. Du måste se till att lägga dig mycket nära din smärttröskel för att behandling ska bli effektiv. Om strömmen som används är inställd för lågt blir behandlingen ineffektiv och du blott förlänger din plåga. De flesta kan klara av en effektiv behandling på de flesta ställen utom de mest känsliga områdena, där någon typ av smärtlindring oftast är nödvändig."

Jag kommer fan aldrig att klara att epilera mig! Jag skrek rätt ut av smärta nu när jag försökte. Tips mottages tacksamt! Mer än så hinner jag inte skriva. Måste duscha!

2 kommentarer:

Malla sa...

jag har en sån där tortyrmasin. Första ggn är värst, sen är det inte så farligt - på benen alltså, jag har inte vågat testa den på ngt annat ställe.

jenny sa...

Jag tipsar om vax (varmvax) igen, visst de känns lite första gångerna. Ett ryck och massa hår är borta och det onda också ganska snabbt =P. Jag tycker faktiskt epilatorn gör ondare än att vaxa.

Jag klara dock inte att ta armhålorna, nångång ibland kan ja slå på stort och ta där.. Men de gör f*n svinont..

Nu ska ja inte tjata om vax nåt mer =P

lycka till!

kram