onsdag 9 juni 2010

Jag var allt ute på en liten promenad. Åhh, vad underbart det var! Det var så himla behaglig temperatur och var jag än gick doftade det nyklippt gräs, syrén och sommar! Jag älskar doften av sommar och blommor. Och jag älskar sommaren. Jag går runt och fånler och känner mig glad i hela kroppen!

Jag skulle ha kunnat vara ute och gått hur långt som helst ikväll. Men jag tog mig i kragen och tänkte att jag faktiskt måste hem och göra mat, så jag gick till affären istället och köpte en lime. Blev så hemskt sugen på en god drink. Det blir det ikväll efter att maten inmundigats. :) Snart dags att käka, väntar bara på potatisen som är i ugnen nu.


1 kommentarer:

Marie sa...

Härlig bild!

Välkommen till himlen handlar om gamla Mrs Elner Shimfissie som ramlar ner från en stege och dör för en en stund. Hon får träffa tex Ginger Rogers och sin döda syster Ida och Gud :p
Och så handlar den så klart om hennes vimsiga, nervösa och roliga grannar och släktingar. (Systerdottern som svimmar för minsta lilla och grannen som oroar sig för att världen ska gå under innan hon fått sin pension *s* bland andra)

Jag kan inte beskriva värst bra men det är en bra och rolig bok i alla fall :-)

Ja man får ju en liten inblick i en annan människas liv på det här viset :-)