lördag 12 juni 2010

Idag har det planterats passionsfruktskärnor. Det blev aldrig av igår. Hoppas det blir något av det nu! Jag har även diskat ett berg med disk och Jonas har dammsugit. Nu ska jag strax renbädda sängen och lägga i de nya sängkläderna som jag fick av mamma när jag fyllde år. De har hängt på torkvindan under natten och nu är de torra! Det är en sån skön känsla när man får krypa ned i sängen mellan rena lakan som doftar svagt av sköljmedel.

Jag ska även dra en vals med skurmoppen snart tänkte jag. Sen får det fan vara färdigstädat. Vi har ju veckostäd på torsdagar för att slippa hålla på med det i helgen, men denna vecka blev det lite fördröjt.

Annars har jag inga planer för dagen alls förutom att betala två räkningar. Vädret är allt annat än roligt då det är mulet, regnet hänger i luften och det blåser som sjutton. Var tog sommaren vägen?


Mina kryddor verkar trivas fint på balkongen. Hoppas rosmarinen klarar sig nu. Den förra jag hade bara dog. Och jag vet inte varför.


Här bor numera passionskärnorna.

0 kommentarer: