fredag 11 juni 2010

Jag vill inte verka högfärdig på något sätt, men den här pizzan var nog den godaste jag ätit ever! Kanske för att jag var väldigt hungrig, eller också på grund av de supergoda ingredienserna. Jonas fixade degen. Den gjorde han med olja, jäst, vetemjöl special, salt och vatten. Sen hade jag på min hemmagjorda tomatsås som jag gjort av krossade tomater, en gul lök, två vitlöksklyftor, massa oregano, salt, peppar och en gnutta socker.

Andra godsaker på pizzan var färska tomater, färska champinjoner, kycklingfilé, bacon, paprika, färsk basilika och mozarella. Och ruccola på toppen. SUPERGOTT! Och det röda vinet passade ypperligt till. Tack Gaby! Nu sitter jag och knaprar på lite oliver och vi har precis kollat på Trädgårdsfredag på SVT Play och snart börjar ett nytt avsnitt på tv. Sweet!


1 kommentarer:

Malla sa...

hemmagjort tomatsås gör verkligen susen! mkt godare än de köpta :)
ha en fin kväll!