onsdag 30 juni 2010

Jag hann med lite rea-shopping idag trots allt! Hade möte med min chef i slutet av dagen för att diskutera lite viktiga och nya saker, nu när jag gått och blivit tvååring.
Var sjukt stressad när klockan var 14.55 och vi var klara. Jag skulle nämligen med bussen som gick 15.15. Stressade tillbaka upp på avdelningen bytte om i ilfart, sprang in på toan och släppte ut håret och rufsade till det med lite hårspray och sprutade på mig lite parfym sen stack jag fort som ögat därifrån.

Hade egentligen tänkt att lämna cykeln och till jobbet imorgon och sedan ställa mig vid hållplatsen på jobbet, men jag ändrade mig och cyklade som en idiot hem. Slängde på låset och småsprang till busshållplatsen. Fick faktiskt vänta en stund innan bussen kom så jag trodde först att jag missat den, men den var bara sen. När jag skulle ta upp busskortet ser jag något som absolut inte borde vara där - toanyckeln till jobbet! FAN! Mitt i all stress råkade jag få med mig den i väskan och därmed var jag tvungen att fort som fan gå ifrån hållplatsen och skita i bussen eftersom jag visste att jag var tvungen att lämna tillbaka nyckeln. Det finns bara en.

Ringde till mamma och frågade var hon var, jag visste nämligen att hon skulle vara på väg hem ungefär vid den tiden. Och det var hon också! Hon skulle komma och hämta mig för att skjutsa mig till jobbet så jag kunde återlämna nyckeln och sedan vänta på nästa buss en timme senare. Mamma kom och sa att hon sett bakdelen på en annan buss alldeles precis och tyckte att vi skulle åka ner till stationen och kolla om det var en direktbuss som gick. Så det gjorde vi. Jag brukar ALDRIG ha tur, vad det än gäller, men döm av min förvåning när jag såg att det faktiskt var en direktbuss mot karlstad som stod där och väntade! Detta innebar förstås att mamma fick ta min jobbnyckel och lämna den åt mig eftersom jag aldrig skulle hinna med bussen annars. Slutet gott, allting gott!

Spenderade ett par timmar ensam på stan. Hittade ganska mycket saker på rean faktiskt! Kulkul. Bilder kommer eventuellt imorgon om tid och ork finnes!
Sitter här med en rejäl huvudvärk och är sjukt trött... Snart ska jag försöka mig på att klippa Jonas (herregudhurfanskadetgå?!) och sen ska jag återigen kolla på SYTYCD.

2 kommentarer:

annica sa...

Grattis till att du blivit två-åring :) Sa chefen nåt om vad som kommer ske efter sommaren?

annica sa...

hmmm ja, precis så känner jag också. Jag blev två-åring i december-09 och jag kände liksom du; ska man vara glad eller...? Det känns ju så osäkert och just därför har jag inte tagit semester i sommar (bara tre dagar), eftersom min chef inte kan säga vad som kommer ske i höst. Vilket de egentligen borde veta. De borde ha koll på hur många två-åringar vi är och hur många längre vik det finns (iaf just nu).

Jag har haft tur och har bara varit i centrumgruppen sedan i höstas. Och jag hoppas att jag får vara kvar ett tag till.

Ärligt, så är jag glad för varje två-åring som kommer in efter mig, så att jag inte är sist in. Men vad hjälper det om de måste säga upp typ 10 pers? Vet du hur många två-åringar det finns i kommunen?