fredag 11 juni 2010

Idag har jag pysslat lite med blommorna. Har inspekterat dem och sett små knopp både här och där, rensat balkongblommorna och planterat om en blomma. Det tog fan hur lång tid som helst att få iordning den. Varför kommer ni förstå när ni ser bilderna.

Ska strax sätta ned passionsfruktskärnorna i jord också. Har låtit kärnorna torka över natten. Ska bli spännande att se om det blir något av det!
Efter planterandet blir det till att göra middag. Idag blir det hemmagjord pizza och rödvin hemma hos oss! Ska bli svingott!


Här är min passionsblomma. Lite sargad men förhoppningsvis kommer den att bli fin igen så småningom!

Nya skott på passionsblomman!

Mina doftrankor blommar för fullt och precis som namnet antyder så doftar de obeskrivligt gott.

Nya små blommor är på väg även hos doftrankorna.

Rosenkallan blommar även den.


Snart dags att plantera om den tror jag minsann.

Den här blomman har jag krånglat med halva dagen. Såhär såg den ut FÖRE. Den ser kanske inte så besvärlig ut men det var den! Phew.

Det jobbiga projektet bestod i att försöka trassla ut de lååånga kvistarna. Vissa var sisådär 6 meter eller så. Inte det lättaste utan att förstöra bladen. Och två långa armar gick också av så de fick jag kasta. :(

Utvecklad och färdig för att monteras ihop igen. Ett riktigt pilljobb! Men jag lyckades till slut.

Och såhär blev resultatet! Samma kruka, samma piedestal, samma plats, men lite snyggare än innan tycker jag nog! Jag är nöjd.

2 kommentarer:

Marie sa...

Ja det blev ett fint resultat det där :-)

annica sa...

blev ju hur fint som helst!