torsdag 24 juni 2010

Idag har jag varit ledig! Jag har plockat lite hemma, packat några traderaauktioner och sen begav jag mig till pappa för jag tänkte låna hans uteplats för att sola lite. När jag kom dit blev det mulet. Pappa hade påbörjat operation städning av lägenhet så jag högg i och hjälpte till. Städade i fyra timmar. Min papi är inte ett sådär väldigt stort fan av städning, som de flesta karlar, därför går det ett tag mellan gångerna men när det sker så blir det ordentligt! Jag bytte även lite gardiner och sånt pyssel.

Sen gick jag faktiskt ut och la mig på filten i en halvtimme eller så. Fick lite dåligt samvete över att jag inte "Fångat Dagen" som jag lovat mig själv att försöka göra lite mer. Jag har bestämt att jag ska försöka göra saker som jag har lust med på de dagar jag är ledig, istället för att göra de där tråkiga måstena. Ska även försöka njuta lite av sol och värme om det är fint väder. Och att träffa vänner. Förra sommaren njöt jag INGENTING. Jag bara jobbade/pluggade/renoverade. Det var inte värt det. Inte alls. Jag höll på att få en heartattac nästan.
Nu ska jag försöka chilla lite och hinna njuta också och inte bara jobba. Koppla av och andas och försöka bli lite mer harmonisk. Försöka går ju iallafall.



Kolla in denna lilla kraken då. Han är pytteliten. En liten skatbebis som har flyttat in i hyllan på pappas uteplats. Undrar om han ramlat ned från något bo eller så? Jag bjuppade honom iallafall på vatten som han drack med god aptit. Försökte även gräva upp ett par feta daggmaskar som han skulle få kalasa på, men där gick jag tyvärr bet. Hoppas pappa gav honom någon brödbit eller så istället. Hoppas han stannar och blir en tam liten skata.

3 kommentarer:

Marie sa...

Hoppas du lyckas med att fånga dagen lite oftare :-) Skulle jag också behöva göra.

Söt liten skatunge det där :-)

Trevlig midsommar!
Kram

Jenny sa...

Med Linnéa är det bara bra =P. Japp hon bor i Sunne nu för tiden, fast hon jobbar här i Grums (personlig assistent). På tjejkvällen satt vi och prata om vad gamla klasskompisar gjorde nu för tiden. Vem är gift, vem har barn, vem jobbar vart.. Ja allt de vanliga =P.

Trevlig midsommar!

annica sa...

Fånga dagen borde vi alla försöka göra, men det är faktiskt inte helt lätt. Dock är det väl som du skriver, något man ångrar senare kanske.

Usch för skator! ...fastän den är bebis ;)