tisdag 19 april 2011

I lördags var det grillpremiär och nu är jag precis hemkommen från årets första löprunda. Det gick skapligt. Jag hade inte förväntat mig att jag skulle orka springa lika långt eller snabbt som förra året då jag sprang ganska mycket under vår/sommar/höst. Och det gjorde jag inte heller. Men jag sprang iallafall 3 km (nåja, jag gick även några meter, men inte många.) Tiden är inget att skryta över - 24 minuter. Men med tanke på att jag inte sprungit på typ 8 månader (med undantag för ett par pass på löpband i vintras) och inte har någon som helst grundkondition just nu är jag ändå rätt nöjd.

Nu sitter jag dock här och svettas som en gris och har blodsmak i munnen och jätteont i halsen och bröstet, ni vet sådär som man får på vintern om man är ute och anstränger sig i kall luft. En vekling är vad jag är.

Något balkongstädande har det inte blivit idag, men jag satt faktiskt därute och åt lunch förut och det var jätteskönt, så nu hoppas jag att det snart ska bli ordning därute. Vi måste köpa nya möbler dit först för stolarna är trasiga.

Nu ska det bli oerhört skönt att ta en dusch, hoppa i myskläder och landa i soffan för resten av kvällen.

1 kommentarer:

Malla sa...

bra jobbat!!
jag vill också grilla - hoppas det är fint väder i helgen! :D