måndag 25 april 2011

Det har varit en härlig och slö dag idag. Sånt gillas. Började som sagt med att måla köksbordet. Målade hela skiten ett varv. Nu återstår ett varv till samt eventuellt ett par strykningar till på själva bordsskivan.

Efter att ha slitit ett tag gjorde jag mig iordning och gick över till farsgubben för att umgås. Vi hade ett väldigt givande samtal måste jag säga. Alltid lika trevligt att prata med pappsen. Stannade ett par timmar, sen återvände jag hem för att få lite solsken i blick. Satte mig med en bok på balkongen, men efter ungefär 10 minuter kom J och sa att vi hade en spekulant på soffan som vi lagt ut till försäljning. Därmed var vi tvungna att släpa fram den och J fick dammsuga och göra iordning den.

Vi har bestämt oss för att göra iordning vårt lilla sovrum så det går att vara därinne. Innan har J haft sitt "kontor" där plus att det varit ett riktigt slit & - slängrum där vi lassat in allt vi inte har plats för i övriga delar av lägenheten. Men nu jävlar ska det göras ett tappert försök till att få iordning. Det ska målas om och ett nytt, större skrivbord ska inhandlas och eventuellt ett vitrinskåp. Hoppas det blir ordning på torpet i slutändan. Apropå torp är jag oerhört sugen på att köpa hus. Oerhört.

Var ute och sprang 4 km förut också. Jävligt duktigt. Jag har ju bestämt att jag ska göra det minst två gånger i veckan och eftersom det är måndag idag så tänkte jag att det är lika bra att få skiten ur världen. Bara en gång kvar denna vecka alltså, och då kan jag vänta i sex hela dagar tills jag gör det nästa gång om jag vill. Man får inte vara dum!

0 kommentarer: