söndag 10 april 2011

Det känns som om jag inte gjort annat än måla de senaste dagarna. Jag målar och målar och målar. Sen målar jag lite till. Nu har jag börjat tröttna lite på att måla på bordet, det är så stort! Därför målar jag på andra saker istället mellan varven. Här kommer bilder på några av sakerna som inhandlades på loppisen igår.


Bordet med tre ben är fint som det är, men har några skavanker så lite dutt med färgen blir det nog. Tänkte ha det i vårt lilla sovrum istället för det vita lackbordet från IKEA som vi har där nu.

Denna fina tavla köpte jag också på loppisen. Ramen var guldfärgad så jag målade ett tunt lager med färg bara.

Denna söta spegel hittade jag också. Även den med guldfärgad ram. Numera är den vit.





Denna tallrikshylla är köpt på samma loppis, fast redan i somras. Jag har inte gjort något med den förrän nu. Den blir såklart också vit.





Målarkungen in action. (Tvättställningen i bakgrunden. Fatta vad trångt det är just nu!)

2 kommentarer:

Therese sa...

Många fina grejer hittade du :) Och vilken underbart söt bild på dig när du sitter där och målar!

Malla sa...

haha ja så söt du är där du sitter och målar!