söndag 24 april 2011



Imorgon ska jag måla. Kanske målar jag hela jävla bordet. Kanske inte. Men hela underredet ska målas, även om rygghelvetet kommer att gå av på kuppen. Jag måste bli klar med det "nya" bordet snart. Så är det bara.

Ju mer solen är framme, desto mindre lust har jag att sitta inne och måla eller greja med andra saker man gör inomhus. Jag vill vara ute. Njuta av sol och värme och ljus! För innan vi hinner blinka är mörkret här igen och plötsligt är det höst. Det gäller att försöka passa på att njuta varje minut.

Jag är treledig nu. Otroligt skönt, då det är fullt upp på nya jobbet. Jobbar inte förrän på onsdag. Jag ska försöka att passa på att ladda batterierna och förhoppningsvis få ny energi. Eventuellt kanske jag tar en löprunda imorgon om lusten faller på. Det beror lite på hur mörbultad min kropp är efter att ha suttit på golvet och målat i onaturliga ställningar under dagen.

Jag började i en bok igår som jag upptäckte att jag hade missat att läsa! En bok av Sophie Kinsella. Den är numera urläst. Synd att det går så fort att läsa ut en bok. Väntar med spänning på min bokleverans nu. Ett tiotal nya böcker är på väg hem till mig. Jag lär alltså inte gå boklös i sommar. Längtar efter sommarens lata dagar i solen med en bok och trevligt sällskap... I love it!

0 kommentarer: