lördag 23 april 2011

Påskafton idag. Jag har jobbat och fått lite storhelgskosing. Det kan man allt behöva i min bransch. Lönerna är ju tyvärr icke något att skryta över, trots det viktiga jobb vi faktiskt utför.

Påsk ja. Då äts det påskmat i mängder. Vad äter ni idag? Gammal hederlig påsktallrik? Lax, ägghalvor med majo och räkor, prinskorv, köttbullar och jansson? Jag äter ju varken lax, prinskorv eller köttbullar så för oss blir det annan mat. Idag grillar vi. Det blir helstekt fläskfilé, ugnsrostad potatis med örter och en kall sås gjord på creme fraiche och rabarberchutneyn vi köpte på matmässan. Till dessert blir det färsk grillad ananas med rostad kokos, honung och mangosorbet. Nytt för oss, men jag är säker på att det är gott! Det låter himla smaskigt. Vi avrundar kvällen med ett par glas rött till.

Inte en enda jäkla påskkärring eller påskgubbe har vi haft här idag. Bara för att jag köpt ett kilo godis! Tack för den, nu måste vi äta upp alltihop själva. Det var ju jävligt tråkigt.

0 kommentarer: