söndag 10 april 2011

Idag är ingen bra dag. Alls. Jag mår så jävla, jävla dåligt. Vad gör man när någon man älskar mår dåligt? När de mår så dåligt att man inte vet vad man kan göra för att hjälpa. När man kanske inte ens kan göra något för att hjälpa. När ens hjärta blöder och man inte kan tänka på något annat än att få bort de dåliga känslorna för personen. När man önskar att en kram hjälpte och så blev allt bra igen. Men inga kramar i världen hjälper.

Vad ska man göra? Jag känner mig så liten. Så hjälplös och frustrerad och dum. Det enda jag vill är att hjälpa, men jag vet inte hur. Jag vill ta bort det onda. Jag vill ge mitt hjärta. Jag vill trösta. Jag vill ta på mig själv allt det jobbiga, om det bara hjälpte. Men hur kan jag hjälpa? Jag gråter och ber desperat om hjälp rakt ut i luften. Jag ber om råd, men får inga svar.

1 kommentarer:

Therese sa...

Den känslan är inte ett dugg rolig :( Att finnas där, att lyssna och att krama hjälper nog mer än vad man själv tror många gånger.