torsdag 7 april 2011

Jag blev så inspirerad av all god mat på mässan förut att jag blev jättesugen på att laga mat! Därför slängde jag ihop en trerätters åt oss mitt i veckan.

Förrätt: Hallonsallad med smulad getost, crema di balsamico och vitlöksbröd.

Huvudrätt: Ostfylld tortellini med chévresås och färsk basilika.

Dessert: Chokladtårta med tryffel och kanderade violer. (Från Esters café) Ljuvligt var det! Riktigt ljuvligt!

Nu är det dags att göra sig redo för sängen. Jobbdag imorgon. Om bara denna jäkla hockeyn kunde avgöras någon jäkla gång.


7 kommentarer:

Johanna sa...

Hejsan! Jag undrar hur länge bebisverkstaden har pågått hemma hos er? Jag & min sambo har också verkstad, som pågått över 1 år nu med lite pauser här och var. Alltid skönt att läsa om någon annan som är i samma "sits".. aldrig trodde jag att det skulle kunna ta sån tid att få en liten kärleksbebis. Jag trodde det skulle gå blixtsnabbt, tji fick jag! Den som väntar på något gott! :)

Gabriella sa...

Riktigt fin blogg!!

Milla sa...

Johanna:

I Mars för två år sedan åkte spiralen ut, så lite längre än två år har vi försökt. Har ni gjort någon fertilitetsutredning?

Johanna sa...

Okej! Vi har inte gjort någon utredning, endast en liten undersökning då min mens var väldigt oregelbunden och dom såg även att jag kanske inte hade allt för många ägglossningar. Efter sommaren kom både mensen och ägglossningar igång, och då blev jag gravid 2 ggr på raken, men fick tidigt missfall båda gångerna. Nu har vi haft en paus sen i början av december, men har precis börjar "försöka" igen. Känns spännande, en längre paus behövdes! Har ni varit på någon utredning?

Milla sa...

Johanna:

Antar att du inte läst min blogg så länge? :) Jo, vi har gjort en utredning men de hittar inga fel på oss. Äter Pergotime för att kicka igång ÄL även om jag har egen fungerande. Första kuren blev tyvärr ett minus, andra kuren börjar jag med om ett par veckor.

Johanna sa...

Har faktiskt inte läst länge så jag har säkert missat en del! Hoppas att ni får erat plus snart, det tror jag att ni får! :)

Therese sa...

Hallonsallad låter spännande! Måste jag testa nån gång. Vad använde du för crema di balsamico? :)