fredag 22 april 2011

Långfredag = äggpromenad här i byn. Ett stort spektakel som lockar fram varenda kotte från deras gömmor. Det är alltid jättemycket folk, särskilt om vädret är så vackert som det varit idag! En runda med tipspromenad-frågor för både stora och små är arrangerad och vinsten är ägg i massor! Om man har många rätt vill säga. Jag och J cyklade dit vid 10.00 imorse, alltså när det hela började. Redan då var det massor av folk.

Tog oss iallafall runt tipsrundan och landade på 8 rätt svar var. (Av 12) Detta resulterade i 16 ägg, så när vi kom hem slängde jag ihop en omelett med massa gottigt i. Nu sitter jag i soffan och softar oc samlar kraft. En oerhörd trötthet kom över mig som en jättevåg och jag skulle kunna somna på två röda om jag la mig nu. Men sån tur har jag inte att jag kan göra det. Jag börjar nämligen jobba om mindre än 1 h. Ett kvällspass väntar på mig, följt av en tidig lördagmorgon.


1 kommentarer:

Marie sa...

Jag fick också åtta rätt :-)
Jag såg er efter vägen men hann aldrig säga hej.