fredag 1 april 2011

Jag har hållit på och grejat hemma hela jävla dagen. Eller ja, jag tog mig en sovmorgon till 10.30 först. Sen har jag hållit på och grejat sedan dess. Har packat upp resväskan och håller just nu på att tvätta en massa kläder (har 4 maskiner med tvätt!) Jag har även sorterat skräp och rensat en tidningssamlare i köket, dammtorkat lite snabbt och grejat med blommorna osv, osv. Har faktiskt inte ens ätit lunch ännu. Så nu ska jag slänga ihop en snabb omelett innan jag avlider av hunger.

Det är vid såna här tillfällen jag nästan ångrar att jag spenderat så mycket tid borta när jag vet hur mycket jag faktiskt har att göra hemmavid. Efter maten blir det en vända ner på byn. Paket ska hämtas ut och middagsmat handlas. Det blir trerätters ikväll, fast menyn är dessvärre inte bestämd ännu, även om huvudrätten preliminärt är bestämd. Har ingen aning om vad det blir för förrätt och dessert och inspirationen är på noll. Jag har ingen fantasi alls känner jag. Ni kanske har några tips på enkla rätter?

Jag ska verkligen försöka knåpa ihop ett litet inlägg om Belgienresan senare också. Om tid finnes.

0 kommentarer: