onsdag 20 april 2011

Tack för alla kommentarer till inlägget nedan. Det betyder så oerhört mycket mer än ni någonsin kan förstå att ha ert stöd.

Idag har vi varit flitiga som två små myror här hemma. Eller ja. Kanske inte. Men det känns som om vi fått en hel del gjort ändå. Först målade jag. Sen var jag och hälsade på pappsen ett par timmar. Efter det gick jag till affären och köpte lösgodis. De sålde det för 2,95 :-/hg. Förstår ni vad jävla BILLIGT?! Jag köpte strax över kilot. Ja, det är påsk till helgen och påskkärringarna måste ju få lite godis när de kommer hit. (Läs: Jag och J tycker om godis.)

Efter besöket på affären gick jag och plockade lite vitsippor innan jag gick hem. Sen tog jag tag i Operation balkongstädning. Och det tog sin lilla tid kan jag meddela. Det var jäkligt smutsigt. Nu har jag gnidit och gnuggat så gott det går, så det får duga för tillfället. Längre fram ska balkongmattan på och blommor köpas och planteras.

Samtidigt som jag grejade på balkongen, tog J tag i slipningen av bordsskivan. Sen målade han ett varv med grundfärg. En omgång med grundfärg kvar sen kan vi äntligen börja med den vanliga lackfärgen. Snart är det färdigt! Längtar tills vi kan ställa in det i köket.

Efter att ha slitit ont några timmar tyckte jag att vi förtjänade en paus så jag gjode iordning lite fika som vi satte oss och förtärde i solen på den nystädade balkongen. Underbart var det! Det är så härligt att man kan sitta ute nu. Utan jacka och allt. I love it!

Har gjort en liten lista på böcker som ska beställas snart. Balkongväder = läslust för mig. Skulle dock gärna vilja ha förslag på bra böcker från er! Tipsa gärna. (OBS! Ej deckare.)

Nu är det snart dags att krypa ner i sängen. Imorgon väntar ett tidigt arbetspass på mig. Jag ska cykla dit för första gången i år! J har varit snäll och lagat punkan på rosa räsern. Just nu orkar jag dock knappt röra mig. Det värker i varenda kroppsdel på mig. Så fort jag rör mig grimaserar jag. Träningsvärken från löprundan igår håller i nuläget på att ta kål på mig. Men det går över.



Ett par vändor till med färgen, sen är det klart!



Fikapaus i solen.

0 kommentarer: