söndag 3 april 2011

Igår när jag kom hem från jobbet var jag jättehungrig. Jag bestämde mig för att kolla vad vi hade i kylen och förhoppningsvis kunna knåpa ihop något av det jag hittade. Det resulterade i en fantastisk pasta! Att det dessutom tog 20 minuter att laga var ännu ett plus. Här kommer receptet för er som är intresserade.

Du behöver:
Valfri pasta (jag tog penne)
Bladspenat (jag använde fryst, men vilket som går bra)
Plommontomater efter smak
5 soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
Grädde
Parmesan
Färsk basilika
Salt & peppar

Gör såhär:
1. Sätt på pastavattnet och koka pastan
2. Pressa vitlöken och fräs i smör, tillsätt bladspenaten
3. Efter en stund kan du ha i de soltorkade tomaterna och plommontomaterna
4. Häll på grädde och salta och peppra
5. Hacka en näve färsk basilika och släng ner precis innan servering
6. Häll av pastan och blanda med såsen
7. Hyvla över parmesan och garnera med lite basilika

VOILA!

0 kommentarer: