fredag 29 april 2011

Denna lediga dag har snart gått. Var har den tagit vägen? Jag har förvisso grejat en hel del här hemma idag. Vardagssysslor som målning av diverse grejer (ja, i nuläget tillhör det mina vardagssysslor,) vattning av blomster, diskning, diskmaskinskörning, ihopplock av grejer som dräller överallt, lite dammtorkning, bäddning av säng och lite annat.

Fick fan dåligt samvete när jag såg att klockan blivit skitmycket helt plötsligt och solen sken utanför rutan och jag insåg att jag inte varit ute på hela dagen! Men det hann jag inte göra så mycket åt. Jag fick byta om och kasta mig iväg på cykeln till träningslokalen istället. Zumba stod på schemat. Och det är jätteroligt med zumba. Men instruktören kunde vara bättre. Så att säga. Tvivlar starkt på att hon gått en zumbainstruktör-utbildning. Det är hafsigt och hoppigt och hon tappar bort sig hela tiden och ibland gör hon stegen FEL! Stackarn. Förstår att det inte är lätt att kunna allt i skallen, men man vill ju få ut så mycket som möjligt av träningen när man är där som motionär.

Det ska bli intressant att gå på tisdag igen, då det är en annan instruktör och se om det är någon skillnad. Kände mig inte helt dans-tillfredsställd när jag kom hem igen så jag körde ett 20-minuterspass zumba på dvd:n som jag har hemma. Sen kände jag mig nöjd. Skyndade mig ut i solen på balkongen med en bok i högsta hugg och hann väl sitta där i 15-20 minuter innan solen försvann bakom träden och jag fick gå in i duschen istället. Alltid något.

0 kommentarer: