torsdag 10 november 2011

I vardagsrummet har vi nu en skänk stående. Det är en vanlig EXPEDIT från IKEA. Tanken är att den ska åka in i barnrummet för att agera förvaring där och därför behöver vi nu en ny skänk till vardagsrummet. Vi har kollat som galningar på nätet, både på inredningsbutiker och på Blocket och på diverse nätauktioner, och igår besökte jag dessutom en loppis i hopp om att hitta en som passar, men icke.

Har ni några tips på var vi ska leta?

Vi har egentligen inga större krav annat än att den ska vara ca 1, 50 lång, gärna vit, (men vi kan tänka oss att måla den själva också) helst ha skåp/luckor så man slipper se all skit som ligger däri, gärna vara i lite gammeldags stil, men det är inget krav. Alla tips och förslag mottages tacksamt!





Denna ska inom en snar framtid få flytta in i barnrummet.

4 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Jag är väldigt förtjust i skänken vi har i köket som skänk. Men vi har den även som tv-bänk i tv-rummet.

Den är från IKEA och heter Liatorp och kallas för sideboard.

Kanske inte alls är vad ni är ute efter, men jag tänkte tipsa om den iallafall... Vit är den! =)

Wilda Mathilda sa...

Kolla på www.ilva.se
Där har jag hittat vårt köksbord och stolar. Stabilt, bra, prisvärt och bra kvalitet.

kram

Trivsamma förändringar sa...

Okej, ja ni vet ju själva vad ni ska den till osv.
Jag vill att man ska se innehållet innanför glasdörrarna i skänken i köket. Men i den vi har som tv-bänk har jag tänkt att sätta spetstyg som kan dölja lite vad som är innanför. Plus att det ger en lantlig känsla, vilket jag gillar!

Essi sa...

Tycker Mio har rätt snygga men kanske lite saftiga i priset då. Kom på även en super mysig butik i Norrtälje på gågatan men ja, va den sen heter är ju en annan femma, minns att dom hade mycket sänkar och hyllor dessutom vita. Måst återkomma när jag kommit på namnet ;)