onsdag 23 november 2011

Jag håller på att försöka mysa till det lite här hemma inför jul. Det blir inte sådär väldigt mycket pyntande i år, men lite stakar och stjärnor i fönstren blir det. Jag har strukit och satt upp nya gardiner i köket idag. Jag orkar inte göra så mycket i stöten för jag blir så trött, så det är regelbundna pauser som gäller för att orka. Stjärnorna får J hjälpa mig att få upp till helgen när han kommer hem.

Idag är det 60 dagar kvar tills liten är beräknad att kika ut. Det känns helt otroligt. Det spelar ingen roll hur ofta jag går in i bebisrummet och tittar på spjälsängen eller de små kläderna i byrån för jag fattar inte att allt det är till vår bebis. Jag kan inte få in i skallen att jag ska bli mamma. Att det snart kommer en bebis och att vi ska få behålla den. Det är så jävla stort och jag kommer nog inte fatta det förrän bebisen ligger i min famn. Jag tänker på vår lilla bebis varje dag och undrar så vem det är som döljer sig därinne. Varje gång jag känner att den rör sig blir jag alldeles varm i hjärtat och ibland blir jag helt gråtfärdig av lycka.

Jag är så överjävligt tacksam för denna gåva så det kan ni aldrig förstå. Det är obeskrivbart.

0 kommentarer: