tisdag 1 november 2011

Om några veckor åker jag till Ullared med jobbet. Det ska bli skitkul. Jag har suttit och spånat lite på vad det är jag ska handla, men har kört fast lite vad gäller bebisgrejer. (Som är det jag främst ska ha.) Något som jag defintivt vet att jag ska försöka få tag på är spjälskydd (i rätt storlek denna gång!) och dra-på-lakan till spjälisen. Och lite småkrafs. Men vad är det egentligen som jag verkligen behöver till liten?

Nu vill jag ha massor av tips från er läsare! Vad behöver man som förstagångsmamma? Vad klarar jag mig inte utan?


3 kommentarer:

K sa...

En säng. En vagn. Badbalja. Lite kläder. AmningsBH. blöjor, bindor. En snuttefilt. Kanske en napp. Mer behövs väl inte, hälsar trebarnsmorsan? ;) Jag tror man ALLTID köper för mycket när man väntar första barnet. Och så skall det väl vara?? Shoppa loss gumman och FROSSA i bebisstuff! Det är du värd!! <3

Jonna sa...

Jag kan tipsa om filtar i olika storlekar. Elsa var en kräkis (flaskbarn), så det gick åt ett gäng filter i veckan. Sen skulle vi bokstavligt talet inte klarat oss utan hennes snutte (gånger två). Vi har snuttefiltarna från geggamojja och kommer absolut köpa ett par til denna bebisen också. Så fort Elsa skrek slängde vi snutten över huvudet på henne (kan låta markabert), så tystnade hon. Idag är den hennes mest trogne vän (: så, filtar och snuttar är något jag vill sätta på din lista!

Sandra Cabrera sa...

Håller med K. Det finns så mycket du INTE behöver. Men strunta i det! Shoppa på! Det hör till. På Ullared har (hade) dom iaf mycket söta boddies när jag var där å gravidshoppade. Sen har dom billiga tvättlappar. Ha det skoj!