tisdag 1 november 2011

1:a November idag! My god, vad tiden går fort. Idag fyller min lilla mormor år.
November är den månad som jag gillar allra minst. Och Januari. De känns så jäkla långa och kallt är det. Vintern är helt enkelt inte min årstid. Men December känns kortare. Kanske för att det är så mycket roligt som händer då? Nu gillar jag Januari denna gång, mest för att det är då vårt lilla mirakel är beräknat att komma till oss.
I övrigt kan jag säga att November fortfarande inte är någon favoritmånad och utanför fönstret just i detta nu är det riktigt Novembergrått.

Något säger mig att jag är väldigt trött. Igår la jag mig runt 23.00, låg och läste en halvtimme ungefär och slocknade sedan direkt. Imorse sov jag till 9.30. (Med undantag för mina tre toabesök vill säga) Det kanske beror lite på den här jävla förkylningen i kroppen som inte riktigt vill ge sig till känna helt och fullt. Inatt var jag så täppt i näsan så jag inte kunde andas med den vilket resulterade i att jag låg med öppen mun och var torr som sandpapper i truten istället. Det känns verkligen som att jag har feber, men termometern visar på motsatsen. Det får man väl vara glad för!

Jag ska ta mig sen frukost nu. Te med massa honung i och ostfrallor. Jag är ledig och tror att det med största säkerhet kommer att bli en pyjamasdag där jag inte gör många knop. Tänker att det är bättre att passa på att vila sig när man inte mår riktigt bra. Från och med imorgon väntar tre dagars jobb så det vore skönt om man kände sig någorlunda fit for fight.

1 kommentarer:

Marie sa...

Känns inte som att det är november ju när det är 12 plusgrader. Men mörkt det har det blivit. Själv tycker jag vintermånaderna efter nyår är värst.
Våren är heller inte så rolig i början med allt slask och alla gamla löv som legat sen hösten.