lördag 6 mars 2010

Här kommer torsdagen i bilder och även lite text.

Det började med att tåget var lite försenat och jag höll på att frysa ihjäl där nere på perrongen. Inombords bannade jag kommunen för att de inte har öppet längre i vänthallen, när det faktiskt finns en. Som tur var frös jag inte ihjäl, jag vandrade fram och tillbaka längs spåret för att hålla värmen och det gjorde susen. Sen kom tåget och jag började gå i rask takt mot den vagn där J satt. En skitstressad och grinig konduktör fräste åt mig att hoppa in i första bästa vagn och sedan gå genom vagnarna för att komma dit jag skulle. Jaja, lugna ner dig liksom. Det är inte mitt fel att tåget är försenat.

Well. Hittade J i en inglasad kupé med plats för fem stycken. Där fick vi sitta och breda ut oss och götta oss hela resan. Vi var bara några få minuter försenade när vi anlände till centralstationen i Göteborg. Och oj, vad jävla härligt det kändes att kliva av tåget i Göteborg! Det kändes som hemma! Jag blev nostalgisk, log som ett litet barn och vände ansiktet mot den skarpa vårsolen och bara njöt. Och längtade tillbaka. Sen började vi vandra mot hotellet med all packning. Jag ångrade att jag trots allt inte tagit en väska på hjul för det var ingen snö alls på gatorna och mina armar värkte av att bära två skittunga väskor. Efter en liten rundtur åt fel håll hittade vi till hotellet som låg ganska nära Avenyn. Vi lämpade av lite grejer (min feeeta necessär) och bar sedan ut de tunga väskorna igen för lunch på stan innan vår photoshoot.

Givetvis var det nödvändigt att vi gick till ett av mina favvocaféer Fröken Olssons och väl där kände jag återigen hur nostalgin flödade och jag mindes tillbaka alla timmar jag spenderat där fikandes med massa trevliga människor och alla liter te jag hällt i mig under de tillfällena. Jag saknade Marie och önskade att hon varit där och upplevt samma sak. Vi käkade lurre där iallafall och jag åt pasta. J åt vegetarisk lasagne. Sen satt vi kvar en stund och pratade innan det var dags att bege sig mot Nordstan. Tog en skitsnabb runda inne på Cubus innan vi åkte upp till The Studio.




En eskimå i väntan på tåget till Göteborg.


En glad J på plats i Götet.


Favvocafét.


Man skulle kunna tro att detta är min lunch om man dömer av sizen på portion, men detta är bara salladsbuffén till lunchen. Hehe.


Här är den riktiga lunchen. Pasta med kycklingfilé i krämig örtsås. Och man, it was creamy!

Smygfoto i omklädningsrummet på The Studio.

1 kommentarer:

Jennie sa...

En lite rultig J på plats i Götet tycker jag :P Var mycket finare på de andra korten ;) puss på dig sötis