onsdag 3 mars 2010

Jag var så otroligt glad igår efter att jag varit och tränat. Jag sprang nämligen mina första 5 kilometer. Min första halvmil! Och jag orkade springa hela vägen. Det gick inte särskilt snabbt men det GICK. Det gick fanimej till slut. Det trodde jag aldrig. 42,25 minuter tog det. Helt okej för att vara jag. Från att ha avskytt att springa och blivit skitstressad varje gång vi skulle göra det i skolan, bara för att jag aldrig orkade hålla samma tempo som de andra barnen eller orkade springa lika långt, till att ha sprungit min första halvmil. Jag "råkade" ofta ha stukat foten eller så när det var dags att springa i skolan bara för att jag tyckte så hemskt illa om det och skulle slippa vara med.

Nu ska jag försöka hålla uppe springandet några gånger i veckan så jag inte tappar det. Man tappar jävligt snabbt formen. Iallafall så gör jag det. Jag fick ont i knäna efter att jag sprungit. Antar att jag kanske belastat dem lite för mycket på en gång. De är inte vana att springa så långt ännu.

Jag har ont i dem idag också och därför tog jag ingen tur till gymmet idag som jag hade tänkt. Istället gick jag ut och tog en promenad i det underbara vädret! Fy fan vad skönt det är ute. Strålande solsken och ungefär 3-5 grader kallt. När det är såhär får det gärna vara vinter ett tag till.

Igår hade jag en dag som var helt fullbokad. Det ena avlöste liksom det andra. Först var det träning som stod på schemat, sen var det dusch, intag av föda, gå till jobbet och köpa arbetskläder. Sen hämtade mamma mig där och så åkte vi in till syrran och spanade in hennes och D:s nya lägenhet - supermysig! Jag blev helt sugen på att flytta till stan jag också faktiskt.

Vi tog en tur till IKEA där syrran skulle ha lite grejer och jag fick också tag på lite nödvändigheter. Till exempel dörrar till Billy-bokhyllorna och två ljusstakar som jag är och petar på varje gång jag är där men av npgon anledning inte köper. Igår gjorde jag slag i saken! Skulle ha köpt värmeljus också. Sånadär vanliga, små och vita. Men jag hittade inga. Mycket märkligt. De kanske var slut. För det fanns fullt av värmeljus med doft och så men inga vanliga! Så det fick jag vara utan. Slutnotan blev iallafall billigare än vad jag hade trott, så det var en positiv överraskning! Sprang även på Gaby, Katrin och Lina på IKEA. Kul! G hade varit på ultraljud tidigare under dagen och jag blev så glad för hennes skull! :D

Sen åkte vi tillbaka till stan och lämnade av syrrans grejer och när jag och syrran skulle bära in ett av deras nyinköpta sängbord från bilen så råkade jag tappa kartongen precis när jag skulle ställa ner den och naturligtvis gick det sönder. Jonas anslöt och vi åkte tillbaka till IKEA för att byta det. Sen åkte vi äntligen hemåt, gick in på ICA på vägen och köpte kvällsmat som jag slängde ihop direkt vi kom innanför dörren för då hade jag inte ätit sen imorse och var superhungrig! Då var väl klockan runt 20.00 ungefär. Sen skulle det bokas tåg och hotell också och så var det säsongspremiär för Desperate Housewives. Allt på en gång. Men det gick vägen, och Jonas hjälpte mig att boka så nu blir resan av iallafall. Det var skönt att lägga huvudet på kudden igår kväll efter en sådan fartfylld dag kan jag säga.

0 kommentarer: