söndag 14 mars 2010

Anledningen till att jag inte skrev någonting på hela dagen igår var att jag helt enkelt inte hade tid. Jag jobbade till 14.00, sen var jag hos Lina en timme senare och hjälpte henne att packa. När klockan var 17.30 var jag tvungen att skynda mig hem för att lägga mig och sova en stund. Nattjobb väntade nämligen!

Jag har aldrig jobbat natt förut, bara suttit vak och så. Nattjobb är inte riktigt min grej och av den anledningen har jag hållit mig undan det så gott jag kan. Men igår var det kris, det fanns verkligen inte en enda vikarie så jag fick helt enkelt köra dubbelt. Och det var ju bra med tanke på att jag nästan inte jobbat någonting alls denna månad.

Jag orkade inte sova mer än ungefär 1,5 timme innan och med tanke på att jag gått upp innan 06.00 och varit igång hela dagen så var jag måttligt pigg när klockan ringde strax innan 20.00 och det var dags att förbereda sig. Det gick dock jättebra att jobba, även om det var oerhört mycket dödtid. Jag blir så rastlös när jag inte har något att göra! Min mage kändes alldeles uppsvälld och konstig, men det var väl för att den inte är van att äta på nätterna och så kanske.

Jag kände mig oförskämt pigg när jag slutade och gick hemåt, men sen när jag stod och borstade tänderna kom tröttheten över mig. Det var skönt att lägga sig då faktiskt. Sov inge vidare. Vaknade 10.30 första gången och höll på att spricka av kissnödighet men somnade om sen igen. När klockan var 13.30 kunde jag inte somna om något mer, då hade jag ändå 45 minuter kvar tills klockan skulle ringa. Tror inte att nattjobb är något för mig, men någon strönatt då och då är ju okej. Nu har jag inget jobb förrän nästa helg. Inget nattjobb, utan normala tider. Skittrist att inte ha något mer under veckan.

Annars idag har jag fått lite gjort som jag inte hann igår. Diskberget är borta, och så har vi varit ute och "rensat" lite på balkongen. Jag blev så sugen på att göra iordning den för våren nu när solen har varit framme hela dagen. Så blev det inte riktigt eftersom vi har använt balkongen som förråd åt diverse färgpytsar, rollers, träbitar, ja, all skit ni kan tänka er! Men nu har vi iallafall sorterat vad som ska slängas och inte. Blir förmodligen en tripp till tippen någon dag under kommande vecka kanske.
Nu ska jag snart hänga en tvätt och försöka komma på vad vi ska äta till middag idag. Har ingen inspiration alls idag känner jag!

1 kommentarer:

Malla sa...

Haha - ngt med kartor, det duger som svar det med!
Jo sorry, jag har ju läst här ett tag men jag läser nog alldeles för många bloggar och blandar tillslut ihop vem som är vem :P