torsdag 9 juli 2009

Jag utlovade lite bilder från lägenheten och jag är en kvinna som står för mina ord. Nu är det inte helt klart i rummen, det får ni ta hänsyn till, men snart så. Såklart lite finputs kvar och inredningen ska dit också men ni ser ju på ett ungefär iaf.

Först ut är badrummet. Där var det två konstiga hyllor på väggen, en blommig våttapet, en spegel med ett "badrumsskåp" bredvid och en konstig hänganordning för tvätt ovanför badkaret.



FÖRE
Ja, ni ser själva hur det ser ut.


EFTER
Alla hyllor och annan shit är nedmonterat. Vitmålat x sjutusen. Jag tyckte det blev fräschare än innan. Nu ska vi köpa nytt badrumsskåp och sen får vi se hur vi gör med tvättmaskinen. Lite annan inredning samt ett duschdraperi ska såklart också sättas in tids nog.


Nästa rum ut blir köket. Där var det en fruktansvärd blå kulör på väggen samt en träpanel i TRÄFÄRG. (Hur en ung kille på 30 bast vill ha det fattar jag inte.) Det såg ut som hemma hos någon gammal tant utan koll på läget alls ungefär. Och valvet. Det TRÄFÄRGADE valvet. What can i say?


FÖRE
Riktigt hemskt kök och jag skulle som sagt, helst ha velat riva ut hela skiten, men ekonomin tillät inte det tyvärr. Notera den uråldriga spisen!

EFTER
Valvet är vitt, paneleln är vit (den ska dock målas en sista gång.) och väggarna är ljusgrå. Känns bra mycket mer up to date än innan. Skåpluckorna är nedmonterade för att inte få färg på dem efter målningen av vägg. Vi kommer dock att låta dem vara som de är.

Ja, det var allt jag hade att bjuda på idag. Imorgon ska vi till stan och kika in utbudet av fönsterbrädor, tapeter till sovrum samt kakel till kök. Sen får vi se vad och om det inhandlas något. Något litet avsnitt av Sjukhuset blir det innan jag somnar. Kanske. Jag är jävligt trött känner jag.

3 kommentarer:

Marie sa...

Det börjar ta sig :-) Ser ut att bli hur fint som helst :-)

Jo "Rose Red" är bra, snäppet bättre än "Det". Och visst har och är det perfekt filmtittarväder. Men jag vill gärna ha solen tillbaka snart. Helst innan jag börjar jobba igen :p

Therese sa...

Det blev himlans mycket bättre än vad det var innan! Fint :)

Mamma Dee sa...

Fint de blir =) Kul med bilder! Kram