fredag 10 juli 2009

Idag har det fanimej regnat hela jäkla dagen! Jag är glad att jag inte följde med arbetskamraterna till Skruvstad i detta rusket.

Jag och Jonas är precis hemkomna från stan. Vi kom iväg dit så himla sent och väl där skulle Jonas träffa en man som han gör ett jobb åt. Det där lät mysko. För att förtydliga så gör han en hemsida åt killen och hans webbutik. Det tog två timmar att gå igenom allt han gjort hittills. Som tur var skjutsade Jonas mig till Bergvik först, så där spatserade jag omkring under tiden. Köpte en tunika på rean och en skitstor och go halsduk för kyliga höstdagar samt ett paraply.

Vi skulle ju kolla efter golv och tapeter till sovrummet. Det hittade vi dessvärre inga. Skittrist. Eventuellt köper vi ett golv från IKEA. Tapeter är det värre med. Finns mycket fint men inget som jag känner att jag vill ha. Är det någon som har tips på snygga tapeter till bra pris så är jag hemskt tacksam om ni talar om det för mig!
Vi var nog inne på IKEA i nästan fyra timmar! På IKEA handlade vi massa grejer till badrummet. Bland annat ett badrumsskåp plus hyllplan, en badrumshylla, en handduksstång, krokar pch några mattor. Notan slutade på strax över 1700.

Vi har alltså inte hunnit med att vara och greja något i lägenheten idag. Tråkigt, men samtidigt ganska skönt också. Gubben var där och fixade med elementet förut, så nu kan vi snart börja tapetsera i hallen! Jag åker inte dit något imorgon eftersom jag jobbar kväll, men på söndag ska jag dit efter jobbet och måla det sista lagret på fönstren och pyssla med lite annat.

Ikväll ska jag och Jonas kolla på film och ha lite myskväll. Vi behöver det. Vi måste umgås med varandra annat än i målarkläder och pensel i högsta hugg. Kvalitetstid liksom.

0 kommentarer: