tisdag 21 juli 2009

Ja, då har jag varit på roadtrip idag då. Det var skittrevligt. En lång dag blev det. Vi åkte vid tio och kom hem runt sextiden. En riktig heldag med andra ord. Vår först anhalt var Loppis-Boa vid Ilanda Gård, efter många om och men hittade vi äntligen dit. När vi väl kom fram såg det lite öde ut tyckte vi. Tills Sara plötsligt skymtade en skylt och lyckligt utbrast: Här är det! Det var det inte. Det var bara en skylt. Och massa skog. Och ett gammalt växthus med två hästar och två småtjejer i. Så vi fick åka vidare.
Saras skylt.

Nico breakdancar inne i en butik som hade radion på högsta volym.
Vi åkte vidare mot Våxnäs. Där fanns det flera loppisar och Second Handbutiker. En av dem är Gengåvan. Det öppnade klockan tolv och vi var där strax efter. Då var det smockat med folk! Kändes nästan värre än trängseln på Ullared. Efter att ha handlat lite smågrejer där bestämde vi oss för att luncha på Oliven som ligger tvärs över gatan. Det var smaskigt. Sedan åkte vi vidare mot Solareturen.


Mina brudar.

Lunch.

Riktigt skitväder har det varit idag.

En söt butik som Robert tipsat oss om.

Efter loppisandet åkte vi hem till Gaby och Nicolas och fikade och inspoekterade deras nya lägenhet. Det var jättemysigt!

Nico hade en juiceflaska som han tyckte det var roligt att blanda havremjölk i så han satt och drack sin mjölkjuice så nöjt så!

När jag och Sara sedan vinkade hejdå till G och N så åkte vi in en sväng på Bergvik på hemvägen för Sara ville ha en väska och en spegel och jag ville kolla efter en filt på Maxi. Där var det skitmycket folk! En jävla massa norrmän. Vi handlade iaf lite grejer innan vi åkte hem mot Grums igen. När jag kom hem diskade jag, åt och packade lite glas i kartonger. Nu väntar jag på att Jonas ska komma hem. Han och svärmor har varit i lägenheten och tapetserat idag. Jag har dåligt samvete för att jag inte har hjälpt till. Men jag behövde verkligen den här dagen. De hät två lediga dagarna har gått förbi med ett svisch. Nu väntar åtta dagar fyllda av jobb igen. Yey.

Här nedan kommer några av dagens fynd:




Förvaringsboxar. Skitfina.

Handdukar. Två badhanddukar och två mindre för 95 kr! De hade kostat 345 innan. Så det får man väl kalla fynd. :)

Tack så jättemycket för en underbar dag tjejer!

1 kommentarer:

Jenny sa...

Riktigt fina fynd!!

Har du några fynd tips, jag är skitdålig på att hitta just de där speciella fynden..

Jordgubbarna ska ja absoulut testa så fort den förbenade förkylningen är över, låter hur smarrigt som helst!
+ att man behöver lite mer sommar i det här vädret. Jorgubbar är sommar =P!!

Väntar med spänning på nya före och efter kort från lägenheten, är så nyfiken av mig =P.

Du får måste tänka på dig själv ibland oxå, lägenheten finns kvar. Även om det är skönt att få den klar så fort som möjligt, får du inte jobba ihjäl dig. Man behöver bort från jobb och vardag ibland.

Ta hand om dig!

Kram