lördag 11 juli 2009

Igår drömde jag en läskig dröm. Jag drömde att jag hade varit på jobbet hela dagen och sen när jag slutade skulle jag och Jonas åka till Skåne på semester. Vi hade en tant på jobbet som hade lite feber så jag bestämde mig för att ta med henne. (Varför vet jag inte, men jag ville väl hålla lite koll på henne.) Det gick inte så bra för tanten blev sämre och sämre och när jag skulle ta blodtryck hittade jag ingen puls! Hon hade slutat andas och jag fick använda mina kunskaper inom HLR för att försöka återuppliva henne. Cirkulationen kom igång en stund igen men sen märkte jag att hon återigen började försvinna.

Till slut dog hon. Det var skithemskt! Alla jag pratade med tyckte att det var mitt fel eftersom jag tagit henne med mig till Skåne. De sa det inte rätt ut men jag kände att de tyckte det. Det kändes som om jag hade hela världen på mina axlar och när allt sedan raserade stod jag där ensam och övergiven. Förstörd av vad som hänt med tankar som "kunde jag ha gjort något mer?" osv. Riktigt obehagligt var det.
Undrar vad drömmen betyder?

0 kommentarer: