onsdag 1 juli 2009

Godkväll mina vänner!
Jag har precis kommit ur duschen. Det var skönt kan jag säga! Hade färg och slipdamm överallt. Och herregud så varmt det blir att hålla på och måla och greja i denna värmen! Gah. Men jag ska inte klaga. Jag älskar värmen.

Ja, vi har varit i lägenheten och grejat hela dagen idag. Det går låååångsamt framåt. Väldigt långsamt tycker jag. Hela stället ser just nu ut som en byggarbetsplats. Inte så kul. Jag har så dåligt tålamod när det gäller sånt där och vill se resultat med en gång. Jag vill att det ska vara klart. Helst igår! Men det funkar ju inte riktigt så tyvärr. Hur hett jag än önskar att jag kunde trolla med knäna så kan jag inte det lik förbannat.

Imorgon ska vi återigen till lägenheten och fortsätta där vi slutade idag. Det blir dock ingen heldag eftersom vi är bortbjudna till Jonas syster Jenni med familj vid femtiden. Innan dess ska vi dessutom hinna med ett besök på stuvis, för vår vita färg är slut plus att vi behöver ha lite andra grejer också. Så imorgon blir det inte så värst mycket gjort därborta tror jag.

Bjuder på några bilder från lägenheten idag. Den ser inte mycket ut för världen, men förhoppningsvis ska det gå att bo där inom en snar framtid.



Köket. Mitt hatobjekt. Jag hatar spisen, jag hatar kaklet, jag hatar skåpen, jag hatar att skåpen inte går ända upp till taket, jag hatar den blå färgen, jag hatar bänkskivan till höger osv. Ja, ni fattar. Helst av allt skulle jag vilja riva ut hela skiten och sätta in ett nytt kök, men det kostar rätt mycket pengar att göra det. :( Diskmaskinen ÄLSKAR jag dock! Alltid något.


Ett valv in till köket i snyggt trä. Eller inte.

Hallen. Ljuvliga färger va? Kan det bli mer 90-tal? Härliga varma gula/terracottaaktiga toner med en bård på mitten av väggen. (Kräk.) Här ska det tapetseras om och bytas golv.

Bårdjäveln är borta och vi har slipat ned skarvarna på tapeterna för att så småningom kunna spackla över dem. Ett jävla projekt. Jobbigt, dammigt och förbannat varmt.

Här har valvet blivit målat två gånger. Har en gång kvar att måla det sen får det duga. Vad tycker ni, visst blev det bättre än när det var träfärgat? Kanske lite svårt att se när det inte är klart än och när det inte är iordning runtomkring än.

Vi har nog förresten bestämt oss för vilken soffa vi ska köpa också. Blir troligtvis en från Mio. Inte en så stor som jag hade velat, (jag ville helst ha en hörnsoffa med divan) men ändå lite större än den vi har nu. Eventuellt beställer vi den imorgon. Lika bra det eftersom det är 6-8 veckors leveranstid!
Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan sova.

3 kommentarer:

Marie sa...

Ja det var en söt potatis :-)

Fin lägenhet också :-) Jag stör mig också på att skåpena i köket inte går ända upp :-( hoppas renoveringen går undan för er så du kan njuta av det hela ordentligt sen :)

CarpeDiem sa...

ohhh skönt att höra att jag nite är ensam om att störa mig på skåpena i köket!!!!

även om det verkar gå långsamt nu så kommer ni garanterat bli förvånade när det plötsligt är klart.


ps. valvet blev BETYDLIGT bättre som vitmålat. Jag ryggade nästan tillbaka vid första fotot av valvet......


//kramar

Titti sa...

Valvet blev helt klart mycket bättre i vitt!!!
Tack för din kommentar inne hos mig!
Hoppas ni inte sliter ut er i värmen nu =)
Kram Titti