söndag 5 juli 2009

Jag är så TRÖTT!
Känner mig utmattad.
Jonas har varit och grejat i lägenheten hela dagen idag. Mamma kom dit och hjälpte till att måla lite element och valvet en gång till också.
Jonas har varit duktig idag och verkligen fått mycket gjort. Till exempel så har han grundmålat klart i badrummet, grundmålat panelen i köket och målat första lagret på väven i köket ovanför panelen. Så nu börjar det synas att det händer något. Skönt! Han är så duktig och arbetssam, min egna lilla handyman.
Imorgon ska Jonas dit ganska tidigt igen och greja och jag ansluter efter att jag slutat jobba vid 13.30 så får vi se vad som ska göras härnäst.

Vi fick en tvättmaskin på köpet om vi bestämde oss för att flytta in i lägenheten 1 juli istället för i augusti. Det tackade vi ja till. Grejen är bara den att vi har ett skitlitet badrum och dessutom har vi ett badkar därinne. Jag skulle kunna tänka mig att ta bort karet och sätta in en dusch även fast jag älskar att bada, men Jonas vägrar. Han säger att han har längtat som en tok efter ett badkar ända sedan vi flyttade från Lund. Det är två år sedan. Där badade vi tillsammans varje kväll. Myspysigt. Så, vad göra? Jag vill ha tvättmaskin, Jonas vill ha badkar. Vi pratade lite på att sälja tvättmaskinen vi har nu för att istället köpa en mindre som dessutom är toppmatad. Vi får se hur vi gör, det är ett alternativ iallafall.

Nu ska det strax festas loss på lite te och ostmackor och efter det blir det en snabbdusch och sedan ska det inte dröja alltför länge innan jag ska lägga mig. Är sjukt trött. Det gråa vädret gör ju sitt till också. Fan, vad kallt det har varit idag. Jag hackade tänder när jag cyklade hem i leggings och munkjacka förut.

0 kommentarer: