lördag 11 juli 2009

Idag fick jag min efterlängtade och underbara sovmorgon. Jag sov ända till 10.30. Det var inte alls dumt! Idag är det ÄNNU värre skitväder än igår! Hur mycket kan det regna egentligen? Jag får lite dåligt samvete för att jag inte passar på att sitta med skolarbete när det är sånt här perfekt pluggväder, men jag har ju fan inte tid med det just nu! :( Innan jobbet orkar jag faktiskt inte. Och efter jobbet är jag ju i lägenheten och grejar varenda dag. När ska jag hinna? Jag måste snart försöka att börja lite smått iallafall. Jag måste.

Idag börjar då mina härliga nio dagar fyllda av jobb. Jag jobbar extra på en annan avdelning nu i helgen. Jonas har lovat att skjutsa mig till jobbet idag. Det tackar vi för! Hade nog varit som en dränkt katt om jag skulle ha cyklat i detta skyfall. Dessutom har jag knappt någon luft i däcken. Mycket lägligt att cykelpumpen bestämt sig för att leka kurragömma och sprungit och gömt sig på ett jävligt bra gömställe. Puts väck är den.
Jag får försöka låna en av någon, för cykeln rullar knappt framåt.

Jag har betalat lite räkningar nu under förmiddagen och snart är det väl dags för lite lurre innan jobbet. Jag känner dock en direkt ovilja mot att behöva gå utanför dörren idag. Skulle helst vilja ligga i sängen, alternativt soffan med duntäcket runt mig och en massa bra filmer och böcker att sysselsätta mig med. Men icke. :(

3 kommentarer:

Therese sa...

Du får hojta till om du behöver låna cykelpump, jag har en alldeles förträfflig sådan ;)

Therese sa...

Jag befinner mig för tillfället på bortaplan och vet inte när jag är tillbaka i Grums, men krisar det för mycket vet jag att min mor som bor på gula hsb ska ha en som funkar :)

Therese sa...

Yes box, Marita heter hon, vilken koll du har :)