måndag 20 juli 2009

Dagen började inte bra idag. Eller jo, det gjorde den väl. Fick min sovmorgon och så, men sen vid elvatiden ringde en arbetskamrat till mig. Tydligen har det blivit massa skitsnack i huset om den där gången förra veckan när vi fick gå till en annan avdelning och hjälpa till. Jag ringde iaf upp damen i fråga för att prata med henne personligen och jag trot att vi löste det till slut. Jag blir bara så jävla TRÖTT på att folk gör en höna av en fjäder. Och på alla jävla sladdertackor som finns. Well. Det är numera over and done. Punkt.

Runt 13.30 åkte vi ut till mamma för att fira henne. Hon bjöd på myntamarinerade jordgubbar med glass och grädde istället för tårta. Helskotta vad gott det var! Ojojoj. Jag är inte jätteförtjust i mynta om det inte ligger i en mojito, men tillsammans med jordgubbarna, citronsaften+skalet och lite socker var det fantastiskt gott!
Mamma blev så glad över presenten också. Kul. :)

Efter att vi fikat gick jag mamma och Marie en runda på gården och kollade in grödorna. Vi stötte på världens äckligaste spindel. Dessutom kom det två små grodor och hoppade förbi oss. Gulligt. Några mördarsniglar såg vi dock inte röken av. Mamma har mördarsnigelinvasion i trädgården nämligen. De kommer fram på kvällarna. Ibland uppemot 150 stycken per dag! De förstör allt som kommer i deras väg. Inte så kul. Så mamma dödar dem med hjälp av salt. Inte så trevligt kanske men vad ska man göra. Jag tycker inte det är särskilt humant att klippa dem på mitten heller som det finns folk som gör. Hon berättade också att hon pratar med dem. "Jaså, här sitter du och äter. Här ska du få lite salt på maten! Smaklig måltid!!!" Jag skrattade så att tårarna sprutade. Hon fick en bok av Daniel i present. "Mördarsniglarnas ABC" Kanske kan komma till användning.

Sedan vi kom hem har jag röjt lite i köket. Ja, inte röjt som i dansat eller så, utan försökt få undan lite disk och så snarare. Om en stund ska jag börja med middagen. Det blir spaghetti med quornfärssås idag. Jonas är i lägenheten just nu. Han skulle slipa och spackla lite tror jag. Själv tänkte jag kanske packa lite mer här hemma. Om lust och ork infinner sig vill säga. Imorgon ska jag, Sara, Gaby och Nicolas på loppisrunda!


Födelsedagsbarnet.

Myntamarinerade jordgubbar. En ren fröjd.



Squashen börjar bli stor.

Physalis.

Snart dags för skördning av paprikorna.

Gräslöken var megastor.

Purjon börjar arta sig den också.

Solrosen blommar snart.


Läskigaste spindeln EVER! Hårig var den dessutom.

Clematisen blommade som attan.

Digitalis.

Persiljan stod orörd från rådjuren.

Svarta vinbär.

Och röda vinbär.

En liten snigel hade satt sig på trappräcket.

En minigroda på min fot.

1 kommentarer:

Joh@nn@:s sa...

jag har inte hört nått skitprat men visst de är väl mellan dom "gammla" arbetsmyrorna kanske synd bara att de alltid ska vara någon måste snacka när man bara skulle hjälpa till ha en bra dag nu så syns vi kram