tisdag 14 juli 2009

"Idag har jag..." Så börjar alla mina blogginlägg känns det som. Fan, vad tråkigt. Jag gillar inte att läsa såna bloggar. Men min är en av dem. Men just nu har jag inte så mycket annat att skriva om än vad jag gjort på dagarna eftersom hela min skalle är sprängfylld av tankar på jobb och renovering.

Jag har iallafall jobbat till klockan två, och sen har vi varit i lägenheten hela eftermiddagen/kvällen. Kom hem nu runt halv nio typ. Jag har målat i vardagsrummet, men det krävs några lager till innan det är klart. Snälla Larsa har varit och hjälpt oss iadg. Supersnällt! Jonas och Larsa har påbörjat tapetseringen av hallen och de få våder de hann sätta upp gjorde verkligen skillnad! Jag trot det kommer bli jättefint när det är klart. :)

Jag tänkte lägga mig tidigt idag. Det tänker jag alltid, men det blir ändå oftast inte så ändå. Konstigt.
Imorgon ska jag hem till lilla mor en sväng innan jobbet. Hon är sjuk. Hon har typ fått någon inflammation i en muskel i armen eller något likande och har SKITONT. Och säger min mamma att hon har ont så har hon det. Hon har mycket hög smärttröskel. Jag är faktiskt orolig. Hon fick diklofenak men hade inga panodil hemma att ta tillsammans med dem. Kombinationen av de båda brukar vara bra, och därför ska jag köpa det till henne och åka dit med. Har även rafsat ihop fem böcker och ska köpa en korsordstidning och ta med. Det blir ganska långtråkigt att inte göra något på dagarna. Särskilt för min lilla mamma som alltid håller på med flera saker samtidigt och mår bäst av att ha många bollar i luften. Jag tänkte även hjälpa henne att tvätta håret och lite annat om hon behöver. Stackars lilla mamma. :(

1 kommentarer:

Marie sa...

Ja det var tur att det var en sån lyckad dag :-) Det kanske jag kan komma ihåg tills nästa gång då så kanske jag inte behöva gnälla av mig så mycket i bloggen :p

Tråkigt att din mamma har så ont, hoppas hon blir bättre fort.