torsdag 2 juli 2009

Jag har varit ledig i tre dagar. Det är skitlänge. Tråkigt nog känns det verkligen inte som det. Det har varit så mycket annat nu hela tiden. Fullspäckat schema verkligen. Det är kul. Men samtidigt lite jobbigt också. Det är ju egentligen alldeles för varmt för att vara inne och greja i en lägenhet. Jag vill ligga platt och njuta av solen och vädret när det är så härligt. Inte stå inomhus och slipa tapetskarvar. Man vet inte hur länge sommarvädret håller i sig. Sommaren är kort, som Ledin skulle ha uttryckt det. Njut, ni som kan! NJUT!

Jag fick förresten den där räkningen från Folktandvården igår. Ni vet den som hon sa "inte skulle bli många kronor." Jo, jag tackar jag! 295 spänn. Det är väl visst mycket?! För att bara kolla mig i truten och peta lite med en spatel. Det tog kanske tio minuter. Högst. Jag var ju där för en månad sen och tog bort tandsten och fick en saftig räkning, sen skulle jag tillbaka för att se om min tandsten kommit tillbaka. Det fick jag nu alltså punga ut med 300 spänn för. Helvetes jävla skit. De suger ut varenda öre man har! Nu ska jag inte gå dit på ett år har jag bestämt.

0 kommentarer: