måndag 27 juli 2009

Då var det måndag igen då. Jag har ingen koll riktigt på dagarna eftersom jag nu jobbat fyra helger i sträck och även jobbar varenda dag under veckorna känns det som.
Idag har jag vattnat blommor, diskat och plockat ur massa skit ur köksskåpen som mamma snart kommer hit och hjälper mig att packa ned. Snälla, lilla mamma. Hon har varit med Jonas uppe i lägenheten och putsat fönster och skurat i vardagsrummet så vi kan börja ställa in lite kartonger där. Det kommer att bli mitt och Jonas sovrum för en tid framöver eftersom det kommer ta ganska lång tid innan vi får fason på det riktiga sovrummet. Det ska rivas ut väggfasta garderober och fixas till väggar och tak innan det ska målas, tapetseras och läggas golv. Och först och främst måste vi även välja vad vi ska ha för färg och tapeter där inne. Men det lär inte vara några problem att sova i vardagsrummet eftersom ändå inte soffan anländer än på ett tag.

Jag har haft sovmorgon idag. Fast det känns inte. Är trött i hela kroppen och dessutom har jag skitont i ryggen. Tänkte försöka hinna äta lite lunch innan det är dags att åka och jobba. Tre dagar kvar sen har jag gjort mina åtta dagar i sträck och är ledig i hela TVÅ dagar innan jag går på helgen igen. Sweet.

0 kommentarer: