onsdag 30 december 2009

Ja, nu har jag äntligen skickat in materialet i Sjukvårdskursen för bedömning. Det känns fantastiskt skönt. En kurs kvar, ett par lektioner och 5 veckors praktik på hospitalet och sedan är jag färdig undersköterska! Det ska bli otroligt härligt när det är klart. Då ska jag fira.

Det är ungefär det jag har gjort idag, knåpat med skolarbetet. Och så har jag läst lite. Har äntligen börjat i Stig Larssons böcker. Har haft dem i bokhyllan hur länge som helst men inte riktigt känt mig motiverad nog att börja i en av tegelstenarna. Nu har jag precis börjat i första boken och den verkar lite trögstartad än så länge.

Strax innan klockan 10.00 imorse fick vi besök av Jehovas vittnen. Jonas stod och pratade med gubben i en kvart eller något. Vem vet, han kanske blir omvänd. ;)
Nej, nu ska jag gå och stoppa i mig något ätbart och sen börja förbereda mig för att traska till jobbet. Imorgon är jag ledig! Då ska jag nog göra ingenting.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag håller med dig om att Stieg Larssons första bok är lite trögstartad men bara du står ut så blir det bättre :-)

Marie sa...

Haha hur man kan få till det när man drömmer :p jag kanske ska satsa på att bli aerobicsinstruktör *s* men nån lillebror har jag inte men det är väl kanske lika så bra det då ;-)

Gott Nytt År :-)
Kram