lördag 12 december 2009

Helvete, vad jag är duktig. Efter den där matpausen förut fortsatte jag att plugga lite till. Sen kom Jonas hem och vi kollade på "På spåret" från igår. Det var skönt med ännu en paus. Efter det fortsatte jag mitt ihärdiga pluggande vilket resulterade i att jag nu har gjort klart studieenheten jag höll på med när jag började idag samt gjort klart ÄNNU EN. Jojo, en och en halv uppgift är klara. Känns superskönt verkligen. Känner dock inte att jag lagt ner hela min själ i dem men som jag tidigare sagt, allt måste inte vara PERFEKT.

Två studieenheter kvar sedan är jag klar med hela jävla kursen! Tror ni jag hinner innan nyår? Det är iallafall mitt mål. Och jag ska verkligen försöka hinna klart. Helst innan jul, men det vore väl lite för mycket begärt kanske. Hade varit skönt att slippa tänka på plugg under jul och nyår egentligen men jag har ju en del jobb framför mig så risken är väldigt stor att jag inte hinner färdigt. Nu har jag jävligt ont i ryggen. Den tål inte att sitta och plugga i en soffa mellan 15.00 och 23.00. Det är inte en optimal arbetsplats kan jag säga, även fast jag har datorn i knäet.

Nu ska jag snart ramla i säng. Känner att jag varit oerhört produktiv idag samtidigt som jag har skitdåligt samvete att jag inte gjort nånting annat än att plugga hela dagen i stort sett. Jag har ju faktiskt varit ledig. Någonting hemma hade jag ju kunnat göra. Eller ännu hellre, något roligt. Menmen, nu är det gjort iaf och det var nödvändigt att få plugga. Imorgon tror jag dock inte att jag orkar med att plugga något efter den långa arbetsdagen.

0 kommentarer: