tisdag 22 december 2009

Hittade en liten lista till som jag tänkte sysselsätta mig med i brist på annat. Har ingen energi till att göra något här hemma trots att det skulle behövas. :(


Vad gjorde du kl 08 imorse: Stod i köket på jobbet och förberedde frukosten.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Läste bloggar.

Det sista du sa högt: "Vi hörs ikväll, kör försiktigt."

Det senaste någon sa till dig: "Det ska jag göra"

Vad har du druckit idag: Bara vatten.

Vad var det senaste du åt: En pannkaka med sylt och grädde vid lunhtid.

Vad var det senaste du köpte: Färsk rosmarin, vitlök, frukt och mjölk.

Vad är det för färg på din ytterdörr: Fulbrun.

Vad är det för väder hos dig nu: Snö och -5 grader. Men det känns som 15. Det blåser och är rått som fan.

Godaste glassmaken: Pekannötkola kanske?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja.

Sover du tungt: Ja, när jag väl har somnat kan jag sova tungt men har dock en förmåga att vakna ungefär en gång i timmen och kolla på klockan.

Drömmer du mardrömmar: Periodvis.

Trivs du med ditt jobb: Absolut.

Favoritklädsel: Leggings och tunikor.

Favoritlåt just nu: Svårt. Har varit dålig på att lyssna på musik på sistone.

Vad ser du om du tittar till höger: Två soffkuddar, en vit och en beige, samt min mobil.

Vad gör dig glad just nu: Att jag har fått jobba mycket.

Vad ska du göra härnäst: Äta den där soppan som jag tänkte för en timme sedan.

Höger eller vänsterhänt: Högerhänt.

Humör just nu: Inte på topp. Lite orolig över mina andningsbesvär.

Favoritgodis: Choklad.

Kläder just nu: Jeansleggings, t-shirt och kofta.

Sommarplaner: Jag ska väl jobba. Men hoppas även på att få njuta lite av solen och att vara med vännerna. Det gjorde jag inte i somras.

Hur många kuddar sover du med: Tre. Två under huvudet och en bredvid mig om jag vill rulla över.

Spelar du något instrument: Nej.

Morgon eller nattmänniska: Är oerhört trött på morgonen. Och för tillfället även på dagen och kvällen. Men annars är jag en nattuggla.

Är du kittlig: Jovars. Ibland.

Snarkar du: Ja, när jag är förkyld eller ibland om jag har druckit för mycket alkohol.

Stjärntecken: Tvilling

Äckligaste insekten: Spindlar och getingar.

Längtar du mest efter just nu: Det är mycket det. Att bli klar med skolan, kunna andas normalt igen, få ner båda de värdena som är förhöjda så jag blir "frisk", och att få bli gravid. Och efter att få sova. Är trött som fan.

2 kommentarer:

Marie sa...

Ja det är inte kul när man inte kan andas ordentligt. Lite svårt att försöka koppla bort också kan jag tänka mig.
Jo då med mig är det okej. Huvet upp och fötterna ner. Är ledig ett par dar nu så det ska bli skönt :-)

Jenny sa...

Tack för alla komplimanger =). Klänningen hitta jag på halens web-shop av alla ställen =P.

Hoppas andningen blir bättre, kunde de inte hjälpa dig på nåt sätt?? Låter jobbigt att ha det så i flera dagar..

Hur går det med dina sömnproblem föresten, bättre?
Tänkte om du hade något litet tips, känns som om jag aldrig sover..

Kram kram