söndag 13 december 2009

Här i huset har vi ägnat oss åt att kolla på Slumdog Millionaire. Lite efter alla andra, men ändå. Bättre sent än aldrig. Bra film faktiskt!

Nu sitter jag och är toknervös över att ta den där jävla tabletten. Jag ska ju börja med min medicin idag och det känns jävligt obekvämt och inte alls särskilt behagligt när det första jag läser i bipackssedeln är; Mycket vanliga biverkningar: fler än 1 av 10 får hjärtklaffpåverkan och relaterade skador till exempel inflammation och flödesläckage ut i hjärtsäcken. Jahaaaa, var det inte värre än så? Bara lite klaffpåverkan och flödeslääckage som drabbar fler än en person av TIO. Fatta vad vanligt det är då! Det brukar typ stå en av hundra, en av tusen, en av tiotusen! Jamen ge mig ett piller då, ge mig förresten hela jävla burken!

Så lät det INTE när jag och min läkare diskuterade detta. Då sa han han typ att: Det kan ge viss påverkan på hjärtklaffarna, främst hos parkinsonpatienter. Det lät liksom inte så farligt. Nu är det tamejfan det första jag läser nästan när jag kollar bipackssedeln. Det står dessutom att man bör göra ett ultraljud på klaffarna INNAN man börjar äta tabletterna. Det har inte jag gjort. Jag ska få en tid om sex månader. Då är väl båda jävla klaffarna förstörda redan och jag har läckage i hela jävla hjärtsäcken.

What to do? Jag måste ju får ner mina värden på något vis. Förhöjda värden = Garanterat ingen bebis. Och så kan vi ju inte ha det. Så jag har väl inget annat val än att ta en tablett och gå och lägga mig. Men det känns fan inte bra alltså.
Kanske borde ringa och diskutera detta med min läkare? Men jag känner mig oerhört tjatig när jag håller på och ringer hela tiden. Vi får se hur jag gör.
Ska ta en tablett nu och sen hoppa i säng. Tidig uppstigning imorgon om jag bestämmer mig för att jag ska iväg och träna. Håll tummarna för att jag fortsätter vara "frisk" och slipper hjärtproblem och sån skit.

0 kommentarer: