tisdag 1 december 2009

Ja, det har den. Nedräkningen tills det är dags att åka till Ullared alltså. Jag kan inte fatta att jag längtar så till att få komma dit! :D

Inatt drömde jag till och med om Ullared. Jag drömde att jag, mamma, Marie och Ida var där och Marie begick det stora misstaget att ta en liten korg istället för en vagn när vi äntrade det stora varuhuset. Detta misstag uppdagades inte förrän vi hade kommit in en bit i affären och när jag såg detta påtalade jag genast att det inte gick för sig. Jag hånskrattade lite och tyckte att hon var naiv som trodde att hon skulle klara sig med en fjuttig liten korg och förklarade att hon var tvungen att hämta en vagn för att få plats med alla varor.

Hon gick och letade efter en kundvagn och hittade en som stod där alldeles tom, ensam och övergiven i närheten av ett café. Hon smög sig fram till killen i kassan och frågade om hon kunde ta den vagnen. Han sa att det kunde hon. På ett villkor. Hon var tvungen att torka av alla bord först. Han slängde åt henne en sliskig disktrasa och hon började torka bord efter bord. Då kom jag dit och såg vad hon gjorde. Jag frågade vad i hela friden hon höll på med och hon förklarade situationen. Då satte jag armarna i sidan och blev mäkta förbannad! Så fick det ju fan inte gå till! Jag krävde att få tala med Boris, chefen, för att förklara vilket utnyttjande av arbetskraft hans personal höll på med. Det gick dock aldrig så långt, för sen vaknade jag. Men det är lite oroväckande att jag drömmer om detta paradis till och med! Hehe. Om denna resa mot förmodan skulle bli inställd skulle jag bli förkrossad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja med, alldeles förkrossad. Jag skulle tvinga Mr R att köra oss med bil ner.
Jag har inte börjat drömma något om ullared, men det lär inte att dröja, då jag tänker på det stort sett hela tiden! Jag har knappt shoppat någonting, tänker hela tiden "det tittar jag på i Ullared istället" Ska bli så kul!! :D
9 dagar kvar!!! Må de gå FORT! Kram!

Annika sa...

Varför blev det anonymt! Det är från mig i alla fall! Men det fattade du nog!