onsdag 9 december 2009

Trots att jag var sådär jävla skittrött igår kväll så kunde jag ändå inte sova inatt. Det började med att jag frös som en idiot. Sedan övergick det till värsta värmvallningarna och jag kände hur det riktigt hettade i ansiktet på mig. Sådär fortsatte det om vartannat men jag hade ingen feber. Den där feberkänslan som man får infann sig inte, så feber hade jag inte. Men sen höll det på sådär fram och tillbaka hela natten. Varm, kall, varm, kall. Jag låg och tvinnade mig som en galning i sängen och sömnbristen gjorde mig otroligt rastlös och stressad. Varför kan jag inte sova när jag är så himla trött?

Jag hade ju som bekant tänkt gå upp tidigt för att hinna träna och plugga lite innan jobbet men det blev inte så. Istället låg jag och halvdusade med två motorsågar brummande i öronen. De håller tydligen på att tunna ut skogen eller nåt här utanför. Jävligt lämpligt att det gör de NU. Jag gick upp vid halv tio. Kvart i tio ringer de från jobbet och frågar om jag kan börja jobba redan klockan halv två och det kunde jag ju. Redan efter att jag varit uppe en liten stund kände jag att jag mådde skitdåligt och att jag inte orkade vara uppe längre så jag var fan tvungen att gå och lägga mig igen. Låg kvar till strax efter elva innan jag var tvungen att gå upp för att hinna förbereda lite lunch och sånt. Hade skitdåligt samvete över att jag inte hunnit med att varken träna eller plugga innan jobbet! :(

Imorgon tänkte jag göra ett nytt försök. Tänkte eventuellt hinna med BÅDE att plugga och träna. Och besöka apoteket för att hämta ut min medicin som jag ska börja med igen efter ett års uppehåll. Men jag tvivlar på att det kommer gå vägen.
Konstigt nog känner jag mig inte alls särskilt trött längre. Det känns som om jag går på nåt slags reservbatteri eller så.
Förhoppningsvis går det dock lite bättre att sova inatt nu när Jonas är hemma hos mig. Igår sov han hos sina päron.

Nä, nu måste jag sätta lite fart och gå igenom lite blogs innan det är mitt i natten och jag fortfarande är vaken. Det går icke för sig!

1 kommentarer:

Tezz sa...

Tack =) Nu kom ordverifieringen fram, blir lika shockad!!! de få ggr den visas för mig, men jag ger mig inte.
Bäst jag skyndar mig att skriva.
Tack för kommentaren förresten:) Och jag orkar inte heller sova :( Nu minns jag inte vad jag skulle skriva mer men vågar inte lämna sidan här nu, för då försvinner väl ordverifieringen!! Hoppas du får sova/sover gott! Kram Tezz