tisdag 15 december 2009

Igår var jag till stan med mor och uträttade några ärenden. Köpte två klappar och en massa andra saker. Exempelvis en vaxduk till mig själv som jag tänkte ha på köksbordet. Jättefin var den. Vitt med ett glansigt blommönster i. Käckt med vaxduk, om än lite tantigt kanske. Men smart för man slipper tänka på att ha en massa bordstabletter under tallriken och spiller man är det bara att torka bort. Praktiskt!

Vi hämtade morfar på sjukhuset också. han hade varit inne och gjort diverse undersökningar. Det såg inte jättbra ut. Men han var vid ganska gott mod ändå. Vi följde med in till honom och mormor en sväng och mormor bjöd på mazariner och saft. Jag borde inte äta sånt men hade inte hjärta att tacka nej. Efter besöket tog vi med oss mormor ner på byn för att handla lite mat, sen åkte jag hem och var tokstressad för jag skulle hinna äta, göra sallad, bada, fixa iordning mig samt slå in ett paket innan julfesten. Det gick hyfsat bra. När Robert kom strax innan sex hade jag gjort allt utom att slå in paketet.

Här kommer lite bilder från mitt hem. Min amaryllis är så jävla fin nu. Som jag tidigare sagt så är det nog en av de absolut vackraste blommor jag vet. Särskilt den vita!





Såhär blev köket när den nya duken kom på.

4 kommentarer:

Joh@nn@:s sa...

gud så mysigt ni har de värkligen jättefin =) kram

Zandra sa...

Jättefint =) Kram zandra

Annika sa...

Vad fint ni har det!!! Precis min style :D Kram!

Therese sa...

Ni har det jättefint och jag är massa avundsjuk :)